Dersin Adı | Tıbbi Laboratuvarda Analitik Süreçler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 213 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin meslek yaşamında karşılaşabileceği sorunlara çözüm odaklı yaklaşarak, bireysel veya organizasyonel sorun kaynaklarını öngörebilme, bu sorunlara ilişkin önceden önlem alabilme ve sorunları yaratıcı bir biçimde çözme becerilerinin gelişmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tıbbi laboratuvarlarda karşılaşılabilecek sorunların kaynaklarını, önleme ve çözme yollarına yönelik stratejileri içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
2 | Laboratuvar Güvenliğine ilişkin problemler | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
3 | Tıbbi laboratuarda kalite kavramı, uluslararası standartlar | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
4 | Laboratuvar yönetimi işlemlerine ilişkin problemler | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
5 | Preanalitik süreç –I | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
6 | Preanalitik süreç –II | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
7 | Analitik süreç-I | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
8 | Analitik Süreç – II | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
9 | Ara sınav | |
10 | Postanalitik Süreç-I | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
11 | Postanalitik Süreç – II | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
12 | Tıbbi laboratuvarında kalite kontrol ve standardizasyon-I | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
13 | Tibbi laboratuvarında kalite kontrol ve standardizasyon-II | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
14 | Raporlama evresinde kalite süreçleri | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
15 | Laboratuar olguları ile genel tekrar ve tartışma | Klinik Biyokimya Analiz Metodları, Bahattin Adam ve Yasemin Ardıçoğlu, Atlas Kitapçılık, 2002 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 7 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest